OOK VBN. IN NEDERLANDS: ONDERAAN DEZE PAG.
EXAMPLE 1: AMAZON
Amazon’s business partner model: a nice example of how to make moves to new markets in an efficient way
(based on case from http://renewableplus.blogspot.be)

ALSO READ JEF BEZOS (CEO Amazon) Think big, start small and scale fast competency http://read.bi/168PdZq
*************************************************************
EXAMPLE 2: PEPSI
See how Pepsi redefined a context: making drink buying a social experience
http://bit.ly/ihMcN2
**************************************************************
EXAMPLE 3: ADIDAS
See how Adidas is very flexible in its marketing and integrates topics
(such as people stress) in their marketing story
=> boxing bags in Chinese subways
http://bit.ly/pQvoDc
**************************************************************
EXAMPLE 4: REVOLIGHTS
See how Kent Frankovitch perfectly focuses on key numbers (cause) in his storytelling
• Only 1% of all trips are by bike
• 1 in 5 don’t ride due to darkness
• 70% of injuries due to side visibility
• More than half of bike fatalities at night
Commenting these facts, he builds his vision and finally shows his creation:
http://bit.ly/ZqB3kD
VOORBEELDEN IN NEDERLANDS
VOORBEELD 1: TEN CATE
Hoe Ten Cate via continue uitdieping van “klantwaarde” de weg naar nieuwe markten vindt
(extract uit www.tencate.com)

********************************************************
VOORBEELD 2: DE LIJN
De Lijn is al geruime tijd bezig met sterke storytelling: van "verplaats je in groep" tot "laat je
stress thuis". De zin van het stressventje "hier nen euro" is in korte tijd in de geheugens gegrift.
Of hoe verschillende contextuele thema's de Lijn aan ondernemende marketing laat doen.
http://bit.ly/109itYt
********************************************
VOORBEELD 3: GENERAL ELECTRIC
Zie hoe GE haar marketeers nieuwe taken geeft en evolueert van traditionele naar
ondernemersgerichte marketing.
http://bit.ly/10ZjQce
********************************************
VOORBEELD 4: BPOST
Zie hoe Bpost haar postbodes nieuwe taken wil geven en zo aan meer ondernemende
marketing wil doen. Men wil hiervoor terugvallen op eigen sterktes (het netwerk) en
werken voor partners.
http://bit.ly/14gOT4u
********************************************
VOORBEELD 5: NISSAN
Zie hoe Nissan meer aan ondernemende (dynamische) marketing wil doen via storytelling
http://bit.ly/PTQJH8
|