Over mij
Hallo. Ik ben Marc Logman, behaalde een doctoraat in TEW in 1995 en was/ben sindsdien vooral actief in het academisch en business onderwijs. Zowel mijn academische als business ervaring hebben me gebracht tot deze blog, waarin ik graag een aantal principes deel rond "logical management" van marketing en andere business problemen. Met een atypische achternaam als Logman is de persoonlijke interesse voor 'logical management' bijna de logica zelve.
Ik schreef reeds boeken rond marketingplanning en ondernemende marketing (uitgegeven bij Garant) en werkte ook mee aan het boek "Principes van marketing" (uitgegeven bij Pearson). In 2008 won ik een Internationale Award van SAVE International voor beste paper van het jaar rond value engineering (waardeanalyse) en in 2018 won ik de Garant-studieboekprijs met mijn boek "Marketingplan. De kunst van het in- en uitzoomen". Voor de rest schrijf ik wel eens een academisch artikel, al ben ik "zeker niet" de pur sang wetenschappelijke onderzoeker. Ik ben al heel mijn loopbaan eerder een onderwijs- en business georiënteerde prof, die complementair probeert te zijn aan de meer wetenschappelijke profs/onderzoekers.